Veelgestelde vragen

Een wandelkaart is digitaal te bestellen via deze website en kost € 6,00. Bestellen kan tot en met zondag 23 juni 2024. Wil je daarna nog een wandelkaart kopen dan kan dit bij het startbureau en kost de kaart € 8,00.

De gevonden voorwerpen worden ingeleverd bij het startbureau welke dagelijks aan de start geopend is. Na de Avond 4 Daagse iets kwijt? Stuur ons dan een mailtje.

We vragen wandelaars uit de buurt zo veel mogelijk met de fiets te komen, deze kan geparkeerd worden op De Brink. Auto’s kunnen geparkeerd worden rondom de kerk in Ottersum en op het St. Jozefplein (naast de Heldro). Op vrijdag is het niet mogelijk op het raadhuisplein en het st. Jozefplein te parkeren. Parkeren wordt dan geadviseerd in het dorp.

Stapper is de Mascotte van onze Avond 4 Daagse. Je zult Stapper tijdens de Avond 4 Daagse vast en zeker tegenkomen!

Bij extreme weersomstandigheden kan de organisatie besluiten tot het aanpassen van routes. Dit kan ook tijdens het wandelen of zelfs het schrappen van een wandelavond.
 Hiervan zal, indien de weersvoorspellingen daartoe aanleiding geven, vóóraf melding gedaan worden op deze site, en houd Facebook/ Instagram in de gaten voor het laatste nieuws.

Mocht tijdens de wandeling onverwacht onweer ontstaan, dan kan de organisatie besluiten de tocht af te breken om te gaan schuilen of om via de kortste route terug te keren naar de start-/finishlocatie.

Nee, onder geen enkele voorwaarden kan er gestart worden op een ander tijdstip. De redenen hiervoor zijn dat vrijwilligers op vaste tijden aanwezig zijn.

Ja, honden mogen meelopen mits ze zijn aangelijnd en geen hinder veroorzaken voor andere wandelaars.

Het kan altijd gebeuren dat je door omstandigheden één dag niet mee kan lopen. Overleg dan altijd even met iemand van de organisatie. De organisatie is te herkennen aan T-shirts met het logo en de tekst ‘Organisatie’.

Mocht je jouw wandelkaart verloren zijn dan is het mogelijk (middels je naam/ adres) een nieuwe wandelkaart te ontvangen bij het startbureau aan de start op De Brink.

Op enkele plekken op de route is het mogelijk versnaperingen/drinken te kopen.

Elke dag worden er versnaperingen uitgedeeld aan de wandelaars.

Op de start/finish is een toilet voorziening aanwezig. Op de afstanden 2,5 – 5 – 10 en 15 kilometer is minimaal één toiletvoorziening tijdens de route aanwezig.
 Voor de 20 km wandelaars zijn er diverse plekken waar men gebruik kan maken van de toilet (denk hierbij ook aan plaatselijke horeca ondernemers).

Het is mogelijk om na zondag 23 juni 2024 nog een kaartje te kopen op het startbureau bij de start. De kosten bedragen dan € 8,00 per wandelkaart.

Bij de start, onderweg en bij de finish zijn er controleposten. Hier ontvang je een knip in de wandelkaart als bewijs de tocht te hebben gelopen.

Op een aantal (oversteek) punten staan verkeersregelaars. Hierbij dient de wandelaar de instructies van de verkeersregelaar op te volgen.

Op de start/finish is EHBO aanwezig. Indien noodzakelijk zijn deze op te roepen.

Onderweg zijn er plaatsen waar gerust kan worden. Hier kan men iets kopen of er wordt iets uitgedeeld. Men is vrij om te rusten op deze plek, maar dat is niet verplicht. Let daarbij wel altijd op de veiligheid van jezelf, het verkeer en de wandelaars. Als je niet wil rusten mag je ook door wandelen.

De route wordt aangeven door middel van pijlen. Elke afstand heeft zijn eigen kleur.
5 kilometer: rood
10 kilometer: blauw
15 kilometer: groen
20 kilometer: oranje

2,5 kilometer, ook wel snuffelroute genoemd, volgen kabouterborden.

De 2,5 km en de 5 km zijn geschikt voor kinderwagens en rolstoelen. 
De andere routes gaan wel eens van de verharde weg af waardoor deze wat minder geschikt zijn, maar uiteraard is de keuze vrij.